Cloth Diapers..


Bismillah...

Tidak pernah terfikir pun tentang Cloth Diapers...diperkenalkan oleh kakak ipar saya tentang CD ni membuatkan hati ni rasa nak cuba CD untuk anak ketiga saya yang kini berusia 6 bulan....sebenarnya baru je beberapa bulan guna CD ni...memang berbaloi...sangat menjimatkan...mudah dicuci. CD ni juga tahan lasak...beberapa kali basuh pun masih ok dan warna pun tak pudar.
Untungnya saya tiggal di Apartment yang ada balkoni...jadi bila basuh CD dan jemur cepat la kering...boleh kira dengan jari je berapa helai DD(Disposable Diapers) yang baby saya gunakan...tak sampai pun 2 keping...DD hanya untuk malam sahaja...
CD ni boleh tahan dalam 3-4jam..kecuali bila baby Aishah poo...
Material kainnya pun bagus...selain daripada coraknya yang sememangnya menjadi kesukaan kanak-kanak...
Sebagai suri rumah saya rasa kita perlu bijak mengawal perbelanjaan rumah...dengan adanya CD saya dapat menjimatnya perbelanjaan bulanan..Suri rumah kan Menteri Kewangan di rumah.
Rata-rata suri rumah sekarang memang bijak menangani perbelanjaan bulanan dengan menggunakan CD.

0 Comments:

Post a Comment



My Heart My Soul

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Breastfeeding tickers